Portal Oświata   


Strona główna ROZWIĄŻ TESTY Nauczyciel Rodzice Uczeń Kontakt

Forum


Linki


Ankiety

Czy juz zacząłeś się przygotowywać?
Tak
Nie
Hmm może jutro?

Rodzice - Plan radzenia sobie ze stresem

Przede wszystkim pamiętaj, że stres ma swoje dobre strony. Stawia nas w stanie gotowości, mobilizuje. Jest to stres motywujący, który objawia się wyostrzoną uwag, wiarą w siebie i szybkim refleksem.
Zgubny jest zbyt wysoki lub zbyt niskipoziom stresu . Ten pierwszy wywołuje lęk i zamęt, dezorganizuje nasze działanie. Ten drugi wiąże się z brakiem energii, nudą, brakiem chęci by zrobić cokolwiek.


Aby utrzymać energię Twojego dziecka na właściwym poziomie zaproponuj mu działania zgodne z „trójkątem dobrego samopoczucia”.
 

RELAKS
GIMNASTYKA
WŁAŚCIWE ODŻYWIANIE

Ustalcie, jakie formy aktywnego spędzania wolnego czasu pomogą mu radzić sobie z nadmiernym stresem. Mogą to być regularne, dalekie spacery, aerobik, pływanie czy inne sposoby uprawiania sportu.
Przemyślcie, jak może się relaksować, gdy tego potrzebuje. To może być czytanie, długa, aromatyczna kąpiel, słuchanie muzyki, medytacja, podróże w wyobraźni itd. I pamiętaj, żeby nie czynić mu wtedy wyrzutów, że się nie uczy.
Opracujcie wspólnie jadłospis Twojego dziecka. To, jak się odżywia, zwłaszcza jakie zje śniadanie, wpływa na wydajność intelektualną w czasie dnia. Przede wszystkim uwzględnić należy nabiał (ser, mleko, jogurt), witaminę C (np. sok pomarańczowy), węglowodany na poprawę funkcjonowania układu nerwowego.
Wybij swojemu dziecku z głowy wspomaganie organizmu kawą lub napojami energetyzującymi. Zdecydowanie lepsza będzie zielona herbata !


[Jolanta Sajkowska]
[Agnieszka Wilczyńska]
Memo Karty, Gimnazjum
 

Copyright © Technika