Portal Oświata   


Strona główna ROZWIĄŻ TESTY Nauczyciel Rodzice Uczeń Kontakt

Forum


Linki


Ankiety

Czy juz zacząłeś się przygotowywać?
Tak
Nie
Hmm może jutro?

Nauczyciel - Rozumowanie

Uczeń:

1) posługuje się kategoriami czasu i przestrzeni w celu porządkowania wydarzeń:


    a) sytuuje je w przestrzeni,
    b) umieszcza daty w przedziałach czasowych,
    c) oblicza upływ czasu między wydarzeniami,
    d) porządkuje wydarzenia w kolejności chronologicznej,


2) przedstawia przyczyny i skutki wydarzeń i zjawisk:


    a) domyśla się przyczyn, przewiduje skutki wydarzeń bliskich życiu i swoim doświadczeniom,
    b) wskazuje główne przyczyny i skutki doniosłych wydarzeń w historii Polski,
    c) wyjaśnia przyczyny i skutki zmian, które zachodzą w środowisku w wyniku działalności człowieka,


3) określa znaczenie osiągnięć człowieka dla rozwoju cywilizacyjnego:


    a) wyjaśnia na prostych przykładach zmiany cywilizacyjne, jakie nastąpiły na przestrzeni dziejów,
    b) opisuje najważniejsze osiągnięcia, które składają się na polskie dziedzictwo kulturowe,


4) wyraża własne opinie i próbuje je uzasadnić wyjaśniając swoje stanowisko, używa odpowiednich argumentów,

5) opisuje sytuację przedstawioną w zadaniu za pomocą :


    a) wyrażenia arytmetycznego i prostego wyrażenia algebraicznego,
    b) prostego równania stopnia pierwszego z jedną niewiadomą,
    c) planu,
    d) mapy,
    e) prostego schematu,
    f) diagramu słupkowego,
    g) innego rysunku,


6) rozpoznaje charakterystyczne cechy i własności:


    a) liczb,
    b) figur,
    c) zjawisk,
    d) przemian,
    e) obiektów przyrodniczych,
    f) elementów środowiska,wskazuje różnice i podobieństwa oraz porządkuje je,


7) dostrzega prawidłowości, opisuje je i sprawdza na przykładach:


    a) opisuje zjawiska o charakterze powtarzalnym spotykane w najbliższym otoczeniu,
    b) na podstawie opisu zjawiska mającego charakter prawidłowości wnioskuje o dalszym jego przebiegu,


8) ustala sposób rozwiązania zadania oraz prezentacji tego rozwiązania,

9) analizuje otrzymane wyniki i ocenia ich sensowność:


a) porównuje wyniki z własnym doświadczeniem,
b) sprawdza wyniki z warunkami zadania.

Memo Karty, Gimnazjum
 

Copyright © Technika