Portal Oświata   


Strona główna ROZWIĄŻ TESTY Nauczyciel Rodzice Uczeń Kontakt

Forum


Linki


Ankiety

Czy juz zacząłeś się przygotowywać?
Tak
Nie
Hmm może jutro?

Nauczyciel - Pisanie

Uczeń:

1) pisze na temat i zgodnie z celem, posługując się następującymi formami wypowiedzi:


    a) opowiadanie,
    b) opis przedmiotu, krajobrazu, postaci rzeczywistej i literackiej, dzieła sztuki,
    c) sprawozdanie z uroczystości szkolnej, wycieczki,
    d) notatka w formie planu, tabeli, wykresu, streszczenia,
    e) kartka pocztowa,
    f) list prywatny i oficjalny,
    g) telegram,
    h) zaproszenie,
    i) zawiadomienie,
    j) ogłoszenie,
    k) instrukcja,
    l) przepis,

2) formułuje wypowiedzi ze świadomością celu (intencji):


    a) pyta i odpowiada,
    b) potwierdza i zaprzecza,
    c) poleca i prosi,
    d) przyrzeka i obiecuje,
    e) zachęca i zniechęca,
    f) zaprasza,
    g) przeprasza,
    h) współczuje,
    i) żartuje,
    j) wątpi,
    k) odmawia,

3) buduje tekst poprawny kompozycyjnie (ok. 1 strony formatu A4), celowo stosując środki językowe i przestrzegając norm gramatycznych, ortograficznych i interpunkcyjnych,
4) przedstawia w postaci graficznej dane zapisane w tabeli:


    a) przenosi informacje na oś liczbową ,chronologiczną, układ współrzędnych,
    b) wyraża dane w postaci diagramu słupkowego, prostego schematu, innego rysunku,

5) dba o układ graficzny, czytelność i estetykę zapisu:


a) dostosowuje zapis do formy wypowiedzi,
b) wyróżnia części tekstu zgodnie z jego strukturą,
c) pisze czytelnie.

Memo Karty, Gimnazjum
 

Copyright © Technika